dijous, 28 d’abril del 2011

CIGRONS AMB BACALLÀ


Aquesta es una recepta típica, però que per falta de temps,  jo l´he fet  rapideta , però el resultat es bo i es fa en uns 30 minuts.
Amb aquesta recepta participo a Memòries d´una Cuinera on demanaven receptes de Bacallà de quaresma










Ingredients per 2-3 persones

1 pot de cigrons de 400g
150 g de bacallà esqueixat
1 ceba grossa
tomàquet fregit
2 ous
all i julivert
aigua , sal
S´agafa el bacallà esqueixat i es neteja a sota l´aixeta, es posa en un  bol amb aigua i es deixa dessalar uns 20 minuts. No tarda gaire, jo li vaig canviant l´aigua sovint i el vaig provant fins que està be de sal.
 Es posen a bullir els dos ous fins que estiguin durs.
Mentre es dessala el bacallà, es talla la ceba i es sofregeix fins que quedi ben fosqueta. Després s´hi afegeix 2 cullerades de tomàquet fregit, s´hi donen unes voltes i s´hi afegeix el bacallà, dos voltes mes, i s´hi afegeixen  els cigrons (escorreguts i nets) i una mica d´aigua. Es deixa fer la xup xup uns 5-10 minuts, es prova de sal , i abans de apagar el foc s´hi afegeix all i julivert picats, els ous durs tallats,  i... ja està!


Com ja us he dit, vaig faltada de temps (i qui no!) i amb prou feines tinc temps de penjar les receptes!
Em sap greu no visitar-vos tant sovint com voldría... a veure si aquest cap de setmana em poso al dia!

4 comentaris:

La cuina de l'Eri ha dit...

Hola maca!
Aquest plat serà el meu dinar de demà! El faig exactament com tu. Ràpid, bo, saludable i una bona manera de menjar llegums! Això del temps... que díficil és esgarrapar-lo eh?? Petonets

Ingrid ha dit...

Bonica!! una manera molt bona de preparar el bacallà!! a mi no m'agrada gaire aquest peix... per la proposta vaig fer una truita, pero amb aquests cigrons, em sembla molt bo i sgur que m'encanta!
Molts petonetss

Coses de Llàbiro ha dit...

M'encanta el bacallà, ara tinc moltes receptes, que bé!
M'agrada que sigui ràpida que el temps no sobra...
Moltíssimes gràcies per participar i bon cap de setmana.

Unknown ha dit...

aquesta recepta em recorda a quan era petita. Quants anys!!!