dijous, 15 de setembre del 2011

SARDINES I MUSCLOS EN ESCABETX

Aquesta es la meva aportació a La recepta del 15 del mes de setembre.
Volia fer una recepta de verat en escabetx, però a la peixateria no en tenien, i m´en vaig emportar un quilo de sardines i un quilo de musclos i vaig pensar que ja trobaria la recepta per fer-les.
La veritat, era la primera vegada que jo cuinava sardines, i no sabia ni com posar-m'hi per netejar-les. Vaig provar a veure si la peixatera me les netejava,  però va fer una mitja rialla i em va dir que m’ensenyava com es netejava una i que era molt fàcil. Be, puc dir que me'n vaig sortir!


La recepta vaig trobar-la a Directo al Paladar, i la vaig adaptar una mica, com ara, afegir-hi els musclos.
Es molt fàcil de fer i van quedar molt bones, potser una mica fluixes de vinagre per el meu gust, però al meu sogre li van encantar i es va fotre quasi bé tot el quilo ell solet!


 












Ingredients

1 Kg de sardines
1 Kg de musclos
500 ml d´oli
100 ml de vi blanc
100 ml de vinagre blanc
15 grans de pebre negre
1 fulla de llorer
1 branca de farigola
1 branca de romaní
5 grans d´all
1 culleradeta de pebre vermell
Farina
Sal



Primer, s´obren  els musclos, es posen  en una olla amb un dit d´aigua i mitja llimona tallada i  es tapa. Al cap de poc ja estan oberts, es treuen de la clova i es reserven.
Es netegen sardines tan bé com sabem, s´ eixuguen, es salen i s´enfarinen. Es posa un raig d´oli en una paella i es fregeixen fins que estiguin cuites. Es reserven.
En una altra cassola, es posa el mig litre d´oli (si el de fregir les sardines està bé, el podem aprofitar) i anem posant els alls sencers pelats,  les herbes i el pebre. Deixem que cogui una estona fins que els alls es comencin a enrossir. Tot seguit afegim la culleradeta de pebre vermell i el vi blanc, i quan torni a arrencar el bull, posem el vinagre i ho deixem coure uns 5 minuts a foc lent.
Posem les sardines i els musclos en una safata de vidre en el meu cas, però pot ser de fang, i s´hi aboca el líquid, que quedin ben cobertes. Es deixa refredar i es posen a la nevera. S´han de deixar reposar com a mínim 1 dia a la nevera, i ja està! 



9 comentaris:

Unknown ha dit...

Ostres quina enveja tots els que heu fet musclos!! Mira que he voltat i no n'he trobat enlloc!! Tenen una pinta fantástica les dues coses. A mi les sardines escabetxades m'encantes, sobretot fresquetes de la nevera, venen genial pels dies de calor.
Molt bones receptes ;)

MAR, de El que no mata engreixa

A peu coix. Núria Sagués ha dit...

Crec que deien estar boníssimes i els musclos no parlem i es cert que s'han de deixar reposar. algun cop he fet i menjat i no és el mateix

Judith ha dit...

molt bé Anna!!! t'has estrenat amb moltes coses!!! ;) molts petonets guapa

Anònim ha dit...

M'alegro que t'hagi servit per descobrir com cuinar sardines!! Perquè tenen una pinta fantàstica acompanyada dels musclos!!
Moltes gràcies per participar... per partida doble amb els préssecs! jajaja
Petonets
Sandra

Erika's Cakes ha dit...

Anna! Guapíssima, gràcies per visitar el meu humild blog!
Per cert les teves sardinetes fan molt bona pinta!!
Petonets!!!

Marina ha dit...

Dues aportacions delicioses. Quina pinta, per favor! Ara hi sucaria pa. Moltes gràcies per participar.
Marina xocolata desfeta

Miquel ha dit...

molt bonas las dos
bon cap de setmana

LILE ha dit...

Doncs he menjat moltes vegades els musclus així peró de llauna. No m'havia passat pel cap fer-ho. HO he de tastar.
Un petonet,
Esther

@bet_cakes ha dit...

Anna, fan molt bona pinta, les sardines i els musclos. I si el teu sogre se'n va menjar la gran part, debien estar boníssimes.
Petons.
Belén