diumenge, 25 de setembre del 2011

CRUMBLE DE POMES I PANSES

Aquests son uns  postres típics anglesos, una recepta ben senzilla, que consisteix en una base de fruites, i a sobre una massa cruixent feta amb farina, mantega, sucre i cuit al forn. Es pot fer amb qualsevol fruita, i a la massa de sobre s´hi poden afegir fruits secs. Es pot menjar fred o calent, acompanyar-lo amb nata, gelat o confitura, a partir d´aquí, mil i una combinacions!


Whole Kitchen per la seva proposta dolça per el mes de Setembre, ens convida a preparar uns postres clàssics britànics: Crumble


Ingredients per un motllo de plum cake petit, d´uns 20 cm de llarg.

3 pomes
un grapat de panses
2 cullerades de sucre
El suc de mitja llimona
una mica de canyella (al gust)
50 g de mantega
75 g de farina
50g de sucre
Unes 10 ametlles torrades

Es pelen i es tallen les pomes a la daus una mica grans, es posen en el motllo de vidre!  S´hi afegeixen les panses, el sucre, la canyella i el suc de llimona, es remena una mica i cap al microones, fins que estiguin cuites mes o menys uns 7-8 minuts a màxima potència (aneu mirant!) 
En un bol, posem la mantega ben freda, la farina i el sucre i ho anem barrejant amb el dits, com pessigant, fins que quedi tot ben integrat.  Ha de quedar com una "sorra". Hi afegim les ametlles torrades trencades grossetes. Es posa la "sorra" a sobre les pomes i cap al forn, uns 20 minuts a 200ºC, fins que quedi torradet.
El vaig servir fred, dins d´unes copes, amb una mica de confitura de cireres, i... ja està!


La veritat que està  prou bo, el gust de la massa de sobre, em va fer pensar amb les galetes de mantega.


14 comentaris:

Silvia ha dit...

Me pierden los crumbles salados y dulces, más estos últimos. El que hoy nos traes se ve riquísimo.

Besos.

Cristina ha dit...

No sóc gaire de menjar crumble, però aquest que has fet amb panse me´l menjaria sense contemplacions acompanyat d´un cafè amb llet.

Nikorinna ha dit...

anna ese crumble se ve riquísimo :) Gracias por compartir tu receta.
Besos!

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...

Anna; fet de pomes que tenen mil cares i mil receptes les pomes i les panses... que bo¡¡
Que vagi de gust Anna¡¡ :-D ;-D

Anònim ha dit...

Amb qualsevol postre que porti poma em guanyes, què bons!!
Petonets
Sandra

Marina ha dit...

Doncs si ha de fer gustet de galetes de mantega ja me l'estic apuntant. DE segur que m'encantarà. No n'he fet mai, però té mooolts de punts aquest!
Petonets!

Patricia ha dit...

muy rico y muy práctico en la presentación en vasito, porque es un postre consistente.
besos.

Miquel ha dit...

asi en vaso gana un montón me gusta este crumbre de pomes i panses
peto

biscayenne ha dit...

me encanta la idea de servirlo frío en una copa, muy bueno!!!!

y gracias a este reto he descubierto tu blog :)

Erika's Cakes ha dit...

Si si, genial, en vaso gana el 100%.
Petonets

Neus ha dit...

Anna quina presentació més xula dins del got.
Petons

Lídia ha dit...

Hola Anna,

mirant les presentacions al Whole Kitchen, he vist el teu bloc amb català, i aquí em tens fen una volteta per les teves receptes.

tens un bloc molt maco! ah! i jo també sóc de Girona.

Vaig estar a punt de fer el meu Crumble de pomes i panses, al final el vaig fer només de poma.

Petons!

Ingrid ha dit...

Hola guapa! una proposta molt bona! la combinació de fruites m'agraden molt!
Un petonàs

Anònim ha dit...

simply stopping by to say hey