diumenge, 30 de gener del 2011

BRANDADA DE BACALLÀ

Mai havia fet brandada de bacallà!
Em pensava que era molt difícil,  molt elaborada, i que no em sortiría bé.
Però parlant amb una companya de feina, em va donar la seva recepta de brandada, i l´he fet aquest cap de setmana. I al contrari del que em pensava, és super fàcil de fer i molt ràpida!
Suposo que hi ha mil receptes de brandada diferents, amb patata o sense, amb més o meys oli.....però com us dic aquesta m´ha quedat bona, i es ràpida i fàcil.


Ingredients:

100g de bacallà esqueixat
100g d´oli
100g de llet
100g de patata bullida (ja pelada)
3 grans d´all
pebre si agrada

Es posa l´oli en una paella i s´hi dauren dos alls laminats. Un cop daurats es retiren els alls  es deixa refredar l´oli. Els alls son per aromatizar l´oli.
S´escalda el bacallà (sense dessalar) en una olla amb aigua  (1 minut mes o menys) i es deixa refredar una mica

Es posa l´oli, la patata bullida, el bacallà, la llet i el gra d´all restant (cru) en un pot i es  tritura tot, si es vol s´hi pot posar una mica de pebre.
Abans de servir es pot posar a gratinar una estona i....ja està!
Ara que ja tinc la brandada, nomès em falta trobar la pasta filo per fer una recepta que em va agradar molt del blog "Les receptes del Miquel": Brandada cruixent
Amb aquestes quantitats surten 2 terrines com les de la foto, una l´he congelat per veure com queda, l´altre ja ens l´hem menjat!

2 comentaris:

La cuina de l'Eri ha dit...

Hola,
Jo no h'he fet mai. Sempre la compro feta, així que quan em decideixi, ja se on trobar-la. La recepta del Miquel, jo també la tinc apuntada! Ja ens diràs com ha quedat congelada. Petons,

Anna ha dit...

Hola Eri, donçs es súper fàcil i molt bona!
Aquest cap de setmana la descongelo i et dic el que.