divendres, 6 de maig del 2011

BAGELS

Per la proposta de Taller de cuina ,  el primer que em va venir al cap van se els Bagels. Aquest octubre farà 10 anys que em vaig casar, i de viatge ne noces vam anar a Nova York. Va ser el regal que ens van fer els meus cosins i els meus oncles, i el meu cosí i la seva dona, ens van cedir el seu pis durant 15 fantàstics dies!
 Mira que en vam arribar a menjar de coses, però aquets  bagels m´enrecordo moltíssim, perquè en teníem una botiga al costat de casa i cada dia en queia algun, si no era per esmorzar, era per berenar! 

Aquets son els bagels originals, fa 10 anys, ja feia fotos al menjar!


Aquets son els bagels fets per mi!

La cosa de fer-los ja ha sigut mes complicada, però res que no es pugui fer. La recepta la vaig trobar  al bloc de la Mercè, de Cuina per llaminers, i vaig seguir les seves instruccions pas a pas. Ei i uns bagels de 10!

Ingredients:

450g de farina de força
7g de llevat liofilitzat (tipus maicena)
250g d´aigua tèbia
15g de sucre
5g de sal
1 cullerada sopera de mel
Sèsam
Clara d´ou per pintar

Es posa en un bol el llevat i l´aigua tèbia i es deixa reposar uns 20 minuts. Passat el temps s´hi afegeix la meitat de la farina, el sucre i es barreja tot fins que quedi homogeni. Es deixa reposar tapat fins que dobli el volum (1 hora mes o menys) Passat el temps s´hi afegeix la resta de la farina, la mel i la sal i es barreja i s´amassa durant uns 10 minuts. Desprès es treballa uns 2 minuts mes i es deixa reposar una altre cop fins que doblin el volum (apa , vinga una hora mes!) Passat el temps es divideix la massa en les peces que es vulguin fer (unes 10 o 12)  s´arrodoneixen i es posen en una safata amb una mica de farina, es tapen i es deixen llevar de nou fins doblar el volum. Ara si! Ja els hi fem el forat,d´uns dos cm, pensant que quan coguin quedarà mes petit. Els deixem reposar uns 20 minuts mes. Mentres, posem a bullir aigua amb una mica de sucre, i quan bulli, hi posem els bagels d´un en un i els deixem bullir uns 30 segons per cada costat. Es treuen s´assequen i es posen en una safata enfarinada per anar al forn , es pinten amb la clara d´ou i s´hi escampa per sobre el sèsam. Es couen a 200ºC durant uns 30 minuts, fins que estiguin ben daurats, i …ja està

Es poden farcir del que es vulgui, allà ens els menjàvem d´amanida de pollastre (pollastre, enciam tomàquet, maionesa...) però n´hi havia d´amanida de cranc, de salmó.... Aquests els he farcit de formatge cremós  amb tonyina, tomàquets i canonges.
 Quan ens els vam menjar, vam tornar per un moment a NY!

Us deixo algunes fotos del viatge, fa 10 anys no tenia càmera digital, i ara no tinc escaner, per tant,  he fet fotos de les fotos, per això potser no es veuen gaire bé, però em feia gràcia posar-ne alguna!






11 comentaris:

el taller de cuina ha dit...

Quins records! aquesta recepta viatgera fa viatjar tant en l'espai com amb el temps! M'agraden molt els baguels, una vegada en vaig fer i no em van quedar bé. Seguiré la teva recepta a viam si em surten!
Moltes gràcies per participar i felicitats pels 10 anys de casats!!
Un petó

Unknown ha dit...

això dels bagels al final ho hauré de provar...!!
Una salutació!

Visc a la Cuina ha dit...

A casa ens tornen bojos els bagels, o sigui que m'apunto aquesta recepta per provar-los de fer!

LILE ha dit...

Nosaltres també van estar allà de viatge de nuvis, i vaig dubtar si fer els bagels a la recepta viatgera, peró no vaig atrevir-me.
Tant quedat de conya i les fotos són molt maques.
Petonets,
Esther
http://comosiempremadreando.blogspot.com

Cristina ha dit...

Sempre se´n troben de bagels quan viatgem...Quin viatge i 15 dies! Suposo que no et vas deixar gairebé res per veure.....M¨agrada el farciment que els hi has posat...diaria que més mediterrani que els de NY.

Helena ha dit...

Anna... que guay que anèssiu allà!! La veritat és que a mi Nova York sempre m'ha cridat molt...però sé que el día que ens casem em tocarà anar a Canadà (és el viatge ideal de l'Eduard)!! però NY la visitarem algun día... t'ha quedat genial!!
Un petonàs. Helena

http://www.elraconetdelamevacuina.blogspot.com

La cuina de l'Eri ha dit...

Hola!!!!
Oh quim viatge més maco. Jo també vaig estar fa uns anys i tinc ganes de tornar... M'apunto aquesta recepta que tinc ganes de fer-los i encara no m'he atrevit. Petonets

Miquel ha dit...

un gran viaje que siempre recordadas y estos bagels mejor que los que comistes en Nueva York
seguro
peto
miquel

el taller de cuina ha dit...

Anna hem fet els teus bagels! són boníssims! no saps que content i tip que ha marxat en Jordi a treballar avui!

Anna ha dit...

Gràcies a tots per els vostres comentaris, m´a grada que us hagin agradat tant a tots!
Petons

Anna ha dit...

Moltes gràcies a tots per els vostres comentaris!
Estic molt contenta, que us hagin agradat tant a tots, i que fins i tot els hagiu provat!
Molts petons!