divendres, 12 de novembre del 2010

CUPCAKES DE VAINILLA I XOCOLATA

Navegant per internet vaig veure unes magdalenes com les que sortien a "Sex and the city". Em va fer molta gràcia, vaig anar investigant i buscant maneres de fer-les amb ingrediens i estris que tingués per casa, i agafant una mica d´aquí i una mica d´allà, em van sortir aquets cupcakes!

 Els bogs on he mirat son: Directo al paladar i  El rincón de Bea, entre molts altres, però aquets son els que m´ha ajudat mes.


Els ingredients per la magdalena son:
  • 200 g de sucre
  • 140 g de mantega estovada (pomada)
  • 2 ous
  • mitja branca de vainila
  • 150 ml de llet
  • sal
  • 230 g de farina
  • 1 cullaradeta i mitja de llevat en pols
Es barreja primer la mantega i el sucre fins que estigui ben espumós, quan estan ben barejats s´hi afegeixen els ous i es barejen fins que estiguin ben integrats. Per una  part es barreja la farina, el llevat i la sal i per una altre la llet amb els granets de vainilla (s´obre la vaina i es passa el ganivet per dins i es treuen els granetes de vainilla)
S´incorpora la barreja de farina als ous i la mantega, i quan estàn ben barrejats s´hi afegeix la llet amb vainilla.
Aquesta massa queda cremosa i espessa.
S´omplen els  motlles de les magdalenes fins a la meitat mes o menys i jo també els vaig posar dins de moltlles de silicona perquè no es deformessin al coure. També vaig fer servir motlles de flams i les madalenes em van quedar mes rectes, que a la foto, son les que tenen només un bany de xocolata i fideus de colors.

Ingrdients per la crema de xoxca o Frosting:
  • 300 g de mantega
  • 250 g de xocolata de postres (Postres Maestros o similar)
  • 200 g de sucre glass (jo el vaig triturar amb un molitnet de café)
  • Llet, per si ens queda molt espessa

Es desfà la xocolata amb la mantega al microones vigilat que no es cremi la xocolata. Jo vaig posant de minut en minut i vaig barrejant.Quan ja està desfeta  s´hi afegeix el sucre i es barreja. En aquest moment es poden banyar les magdalenes dins la xocolata, posar-hi els fideus de colors i deixar-les refredar. Per fer el frosting  es deixa refredar la crema de xocolata i quan ja esta amb una textura espessa, es posa dins la màniga pastissera i amb una "boquilla" arrrissada i es fa la decoració. No es gaire difcil, només s´ha de aconseguir la textura adequada de la crema de xocolata!
Un com feta la decoració s´hi posa algún tipus de fideus o boles de colors, jo les vaig comprar al súper!


2 comentaris:

Noelia ha dit...

que buena pinta tienen... y me quedo a seguirte en esta andadura bloguera..... animo..
un beso desde www.lasguisanderas.com por si quieres darte una vuelta por mi blog

isabel ha dit...

De gracias nada.
Aquí estoy para seguirte.
Un besito